Новости в Google AdWords: разширени текстови реклами и отчети за реализации от различни устройства

Разширени текстови реклами в AdWords

Разширени текстови реклами в Google AdWords

По-рано тази година Google премахнаха рекламите, разположени вдясно от резултатите от търсене за да „подобрят преживяването при търсене и да го уеднаквят между десктоп, мобилни и таблет устройства“. Това отваря пътя за най-голямата промяна на формата на рекламите от пускането на AdWords програмата преди 15 години.

Разширените текстови реклами, както се нарича нововъведението, обявено преди дни, е подходящо за екраните на най-популярните мобилни устройства и се състои от две заглавия, всяко от по 30 знака и едно дълго описание от 80 знака. За сравнение преди рекламите се състояха от 1 заглавие от 25 знака и два реда описание, всеки по 35 знака. Т.е. новия рекламен формат осигурява почти 50% повече рекламен текст с който рекламодателите могат да опишат продуктите и услугите си.

 Разширени текстови реклами в AdWords
Стандартна текстова реклама Разширена текстова реклама

Проучванията на Google показват, че по-дългите заглавия са по-полезни за мобилните потребители, тъй като дават допълнителна информация за бизнеса още преди да са кликнали на рекламата. Ние не сме единодушни относно промяната, тъй като макар да има повече текст, той е разбит по по-труден за оползотворяване начин. Прекъсването на връзката между заглавие и описание също е от значение и прави писането на текстовете по-трудно. Неприятна е и промяната в начина на въвеждане на видимия URL адрес.

AdWords Editor и AdWords API вече поддържат новия формат, което е сигурен сигнал, че този тип реклами вероятно скоро ще изместят стария рекламен формат като формат по подразбиране. Вероятно е да видим и пълно отпадане на стария рекламен формат и пълната му замяна от новия в следващите 1-2 години.

Отчети за реализации от различни устройства

В петък от Гугъл пуснаха и нова секция отчети, показваща влиянието на различните устройства върху реализациите, позволяващи на рекламодателите да отчитат по-точно приноса на всяка категория устройства.

Cross device attribution

Този отчет ще е добре познат на потребителите на Google Analytics, ползващи User-ID функционалността. В случая обаче тези отчети не изискват допълни действия от рекламодателите и агенциите, управляващи AdWords акаунти. Ето как изглежда един такъв отчет:

Нов отчет за конверсиите в AdWords

Адуърдс и до момента имаше известно отчитане на конверсии между различните устройства, но този отчет е доста по-подробен и обхваща повече взаимодействия между различните устройства. Гугъл също така споделят техни бенчмарк данни, според които в различните индустрии между 18% и 25% от конверсиите започват на устройство различно от това, на което се осъществява конверсията. Можете да разгледате бенчмарк данните в блога на Google AdWords.

Споделете, ако ви е харесала статията

Email
Print