Работят ли билборд рекламите?

Билборд реклама

Във времето на технологичния потребител, в който хората са втренчени в своите устройства и свързани с дигиталния свят нон-стоп може да ви се струва, че традиционните форми на реклама повече не работят. Това обаче не се отнася за рекламата с билбордове, обаче. Външната реклама под формата на билбордове е маркетинг формат с предсказуеми добри резултати и продължава да работи ефективно, ако не и по-ефективно от преди.

Скорошно проучване на Арбитрон в САЩ разкрива някои интересни факти за билборд рекламата и защо тя все още работи и днес. Да започнем с това, че потребителите прекарват средно над 20 часа на седмица и пътуват близо 360 км. за това време. Това време, прекарано в автомобили е доста голям период, през време на който потребителите са изложени на билборд реклами.

Според проучването 71% от хората “често се заглеждат в съобщенията по билбордовете” (традиционни и дигитални билбордове вкл.), а повече от 37% заявяват, че се заглеждат „почти всеки път, когато минават покрай билборд“, дори и вече да са го виждали. Тези данни ни показват, че външната реклама е релевантна и вероятно по-влиятелна от други типове традиционна реклама. Проучването също така разкрива и подробности за това какво е влиянието на билбордовете върху виделите ги.

  • 58% са научили за събитие, от което са се интересували
  • 58% са научили за ресторант, в който по-късно са отишли и посетили
  • 56% коментират най-забавните билбордове, които са виждали
  • 33% си припомнят да гледат любимо телевизионно предаване
  • 44% си припомнят да пуснат радио станция
  • 28% си отбелязват адреса на уебсайт
  • 26% си отбелязват телефонен номер

Проучването също така задава въпрос за това дали билбордовете са помогнали за взимане на решение за поръчка на нещо или за избор на компания, доставчик на услуги.

  • 72% от потребителите спират за да напазаруват на връщане от работа
  • 68% често взимат решения за това какво да пазаруват докато са в колата, (позволявайки на билбордовете да им влияят)
  • 38% взимат решение да спрат някъде по път в последния момент
  • 24% заявяват, че външна реклама ги е мотивирала директно да спрат и да пазаруват в даден магазин в конкретен ден
  • 32% посещават магазин по-късно през седмицата, след като са видели негов билборд
  • 50% казват, че получават допълнителна информация от билборд рекламата
  • 24% казват, че са отишли директно в обект на даден бизнес заради билборд маркетинг

Тези числа показват ясно, че потребителите имат известно количество доверие в това, което виждат на билбордовете и те влияят на взимането на решение за покупка.

Факторите билбордовете да работят са много: не можете да избягате от тях (но можете да затворите този уебсайт ;-)); сравнително ценово ефективни са; имате (почти) неограничени възможности в дизайна и изпълнението – вижте най-добрите външни реклами за 2015-та за вдъхновение. Външната реклама работи доста добре за генериране на импулсни покупки или за създаване на информираност за нов продукт или бранд високо във фунията. Високата честота на облъчване е нещо, в което билбордовете са значителни лидери.

Разбира се, всичко това е под условие – ако напишете километрично послание с малки букви – никой няма да го прочете. Ако изберете лоша локация и заложите на най-евтините места – най-вероятно няма да имате звезден успех…

Споделете, ако ви е харесала статията

Email
Print