Как да ползвате Pinterest за PR
|
Pinterest съчетава два от най-атрактивните елемента на социалните медии – визуално съдържание и споделяне на харесваното. Поради огромната си и все по-нарастваща популярност Pinterest неизменно става и място за правене на бизнес. Чрез Pinterest потребителите могат да промотират и насърчават своя бизнес по креативен начин. Pinterest дава възможност да намирате хора с подобни интереси и вкус, като се разглеждат визуално споделените PIN-ове. За собствениците на онлайн бизнес, Pinterest може да бъде мощно средство за брандинг, а за определени ниши – и за продажби.
Ето и няколко подхода за използване на Pinterest за PR дейности:
1. Разказване на история
Pinterest е идеална платформа за разказване на истории. Когато става въпрос за PR разказването на история е по-ефективен и работещ вариант отколкото директните промоции. Една картина представлява съвкупност от хиляди думи, а пък множество от картини може да доведе до създаването на милиони истории. Pinterest е единствената социална мрежа, която залага изцяло на визуалното съдържание под формата на снимки и видеоклипове.
Визуалното съдържание е един много мощен инструмент за PR цели. Pinterest предлага чудесен начин да пинвате историите на вашите клиенти на фирмените дъски. Като бизнес, вие трябва да насърчавате клиентите си да споделят интересни елементи, като по този начин ще подобрявате общата привлекателност на вашия борд, което пък от своя страна ще доведе до подобряване на визуалното приключение за вашите клиенти.
2. Видеоклипове
Видеоклиповете представят най-бързия и лесен, публичен аспект на Pinterest. Като PR инструмент, компанията може да използва клиповете в Pinterest по няколко начина: образовайки своите потребители например или представяйки фирмената си история или да качва клипове, свързани със сферата на действие, в която оперира дадената компания.
3. Състезания
Pinterest може да бъде чудесна платформа за задържане на вниманието върху вашите продукти и услуги, чрез различни състезания и инициативи. Съществуват множество варианти да ангажирате вашите клиенти, като например поискайте да репинват от специализирани за целта дъски, за да вземат участие или пък да създават свои дъски с ваше съдържание. Такъв тип инициативи са чудесен начин да обогатите корпоративния си имидж, особено сред по-младите аудитории.
4. Събития
Ако вашата компания е участвала в специализирано изложение или конференция, чудесна идея е да споделите снимки и видеоклипове от даденото събитие на вашия Pinterest профил. Много потребители (включително и аз) рутинно използват Pinterest, за да събират полезна информация от подобен тип събития. Не забравяйте да упоменете типа разрешено ползване на съдържанието ви.
5. Сътрудничество
Pinterest е платформа, която предоставя чудесна възможност да сътрудничите на другите, по този начин печелите разпознаваемост. Ако вие допринасяте за другите потребители, споделяте, харесвате чуждо съдържание, обединено от сходни интереси и сфери, то това е един вид пасивен PR инструмент за вашия бизнес.
Като с всяка друга социална медия и при Pinterest е важно да откриете правилния баланс за вашите активности – ако не полагате нужната последователност, то вашите резултати ще са незадоволителни. Като е валидно и обратното правило – прекалената активност също работи против вашия бизнес.