10 безценни имейл маркетинг съвета, без които не можете

E-mail маркетинг

Имейл маркетингът е невероятен маркетинг инструмент! За съжаление не е толкова лесен и прост, колкото изглежда на пръв поглед. Големият проблем е, че много хора го възприемат като спам. Истината е, че некачественият имейл маркетинг, също като много други видове реклама може да се превърне в спам и трябва да се внимава да не се прекрачи тази граница.

Имейл маркетингът е 2 вида: поискан (opt in) и непоискан (непоискано търговско съобщение). В тази статия ще разгледаме поисканите търговски съобщения. В никакъв случай не бихте искали да купувате готови бази данни и да изпращате непоискани търговски съобщения – в България има добри регулации срещу това и при едно оплакване на КЗП глобата не ви мърда.

За да изпращате поискани съобщения, трябва първо да сте осигурили съгласието на получателя да получава тези e-mail-и. Това става чрез т.нар. opt-in форми, като често opt-in-а се случва при регистрация на нов акаунт. След като имате съгласието на потребителите си, можете да започнете да им изпращате имейли с полезна за тях информация. Полезно е да разглеждате на имейл нюзлетъра си като на вестник – ако им предоставяте интересно и актуално съдържание, ще го четат, ако не – ще ги загубите.

1. Бъдете кратки, точни и ясни

Имейлът не трябва да бъде по дълъг от 2-3 кратки параграфа. Целта на имейла не е да информира хората за всички подробности, а да предизвика интерес и да доведе до клик към сайта ви. Там можете да му предоставите цялата информация, която желаете.

2. Използвайте дизайн и картинки

Времената на простите текстови имейли са отдавна отминали – ако искате да изглеждате професионално, отделете време и ресурс за HTML имейли с красиво оформление. Добре е визията на имейлите да кореспондира с останалата ви визия – на вашия сайт, промоционални материали и други.

3. Използвайте качествен софтуер

Изключително важно е да използвате качествен софтуер за изпращане на имейли. Не можете да си представите колко проблеми можете да имате заради лошо написан софтуер. Вярно е, че хубавите са по-скъпи, но пък са много по-ефективни. Можете да избирате между уеб базирани системи и програми, които да инсталирате на ваш сървър. Ако търсите по-евтиния вариант, със сигурност ще загубите повече пари, отколкото ще спечелите.

4. Винаги давайте възможност за отписване

Задължително трябва да имате връзка, която да води до форма, в която да се потвърди отписването от списъка ви. Добра опция е да предоставите възможност за обратна връзка за причината на отписването – така ще получите и обратна връзка за това къде бъркате в имейл кампаниите си.

В никакъв случай не ползвайте опцията “Отговорете с unsubscribe”. Първо, че не е удобна и винаги може да се получи объркване, второ че потребителите не са свикнали с нея. Опцията връзката да води към сайта ви, където потребителя да трябва да се логне и да пипа по различни настройки не е добра. Дори Google не си го позволяват, не го правете и вие!

5. Следете ефективноста, оптимизирайте

Следете ефективността на имейлите на всички нива – брой изпратени писма, брой валидни кутии, CTR (вашия имейл софтуер вероятно позволява проследяването му). Ако ползвате Google Analytics задължително сложете utm tags на всички връзки в имейлите. При това utm_medium винаги трябва да е „email“. Използвайте utm_campaign и utm_source, за да различавате различни типове имейл кампании, а utm_content, за да разливате различни части от имейла – хедър, футър, основно съдържание и прочие. Внимавайте, тъй като една грешка при тагването може да доведе до сериозно затлачване на статистиките ви в аналитикс.

6. Експериментирайте!

Много имейл системи предлагат възможности за А/Б сплит тестове, където директно можете да проследите как се справят два различни мейла и да изберете по-добрия. Внимавайте при интерпретирането на данните да не се окажете жертва на вуду мислене (повече по темата в „Онлайн маркетингът – базиран на данни?„) Може различни имейли да доведат до разлики в продажбите в пъти! Можете да смените структурата на текста, да смените заглавието, да смените името на изпращача (sender) примерно вместо office@ да бъде support@, да смените заглавията на линковете и т.н.