Топ 3 на социалните мрежи – защо точно те?

Социални Мрежи

Едва ли ще бъде изненада за някого, че в Топ 3 на най-популярните социални платформи са Facebook, LinkedIn и Twitter. Категорично първо място заема творението на Марк Зукърбърг. Социалната мрежа е завладяла света (с изключение на Китай и Русия). Според проучване на Facebook, тя е номер 1 в 126 от 137-те от разгледани страни с 232 милиона потребители в Европа и 222 милиона в Северна Америка.

При второто и третото място има лека промяна и вече след Facebook е LinkedIn, а последен, но все пак сред най-добрите, е Twitter.

Какви са причините тези платформи да са толкова популярни и с какво могат да са полезни и на българския бизнес в сферата на онлайн маркетинга? Обединяващото между тях са общностите, които се сформират в тези мрежи. Хората във Facebook, LinkedIn и Twitter се обединяват около общите си интереси, цели и каузи. Тези групи често са и потенциални клиенти на даден продукт или услуга и съответно са отлична цел за таргетиране с рекламни послания.

Втората причина е, че социалните мрежи дават платформа и възможност всеки техен потребител да сподели своето мнение. Минаха едва няколко години, а ни се струва, че цяла вечност ни дели от времената, когато единствено традиционните медии можеха да разпространяват информация до повече хора. Днес всеки един от нас има възможност да напише какво мисли, да сподели някаква новина или да покаже снимките от последния си рожден на 2-3 хиляди души. Разбира се, както и при традиционните медии профилите и групите в социалните мрежи не са равни – едни ви дават достъп до хиляди потребители, а други – само до 10-ина човека.

А какво прави Facebook, LinkedIn и Twitter полезни за бизнеса?

Това е една също толкова банална и често обсъждана тема. Тя включва различните опции за платена и безплатна реклама, по-бързото достигане до хората, към които даден бранд се стреми, отслабващата сила на традиционните медии и премахването на техния монопол, както и много други. Според мен има и още една много по-важна причина, за която вече споменах – общностите!

Социалните платформи дават възможност организациите да създадат полезни за двете страни отношения. Погрешно би било да ги разглеждаме основно като места за продажби, те са много по-нагоре във фунията. Тук не става дума за директни продажби, а за общуване, затова как със съпричастност, честност и желание, компаниите могат наистина да имат пълноценни взаимоотношения с хората и не просто да им продават, а да спечелят тяхното доверие.